- შექმენით ისეთი სასწავლო გარემო, რომელიც ხელს შეუწყობს და წაახალისებს მოსწავლეთა ქცევას.
- დაადგინეთ, რომელი კონკრეტული სტიმული ახდენს ზეგავლენას მოსწავლეთა ქცევაზე.
- მხოლოდ მაშინ დაასკვენით, რომ მოსწავლეებმა რაღაც ისწავლეს, როცა მათ აკადემიურ მოსწრებასა და ქცევაში ცვლილებებს დაინახავთ.
- თუ გსურთ, რომ მოსწავლეებმა ორი მოვლენა (სტიმული და საპასუხო ქცევა) ერთმანეთს დაუკავშირონ, იზრუნეთ, მათ თანხვედრაზე დროში.
- თითოეულ მოსწავლეს ცალ–ცალკე დაუთმეთ დრო, განსაკუთრებით კი ისეთ მოსწავლეებს, რომლებიც სოციალურად გარიყულნი არიან.
- იშვიათად გამოიყენეთ კონკრეტული განმამტკიცებელი სტიმულები(ტკბილეულობა, ფლომასტერები, სათამაშოები...)
- იზრუნეთ, რომ მოსწავლეთა ნიშნები დამოკიდებული იყოს მათ მიერ შესრულებულ სამუშაოზე.
- მიეცით მოსწავლეებს გადაწყვეტილების დამოუკიდებლად მიღების საშუალება.
- წინასწარ განსაზღვრეთ, თუ რა არის სასურველი ქცევა.
- განსაზღვრეთ, რა კონკრეტული შედეგი წარმოადგენს განმამტკიცებელ სტიმულს თითოეული მოსწავლისათვის.
- გარეგანი განმამტკიცებელი სტიმულები მხოლოდ მაშინ გამოიყენეთ, როცა მოსწავლეები მათ გარეშე აღარ ამჟღავნებენ სასურველ ქცევებს.
- ნათლად დაუკავშირეთ ერთმანეთს საპასუხო ქცევა და შედეგი.
- განმამტკიცებელი სტიმული გამოიყენეთ მანამ, სანამ სასურველ შედეგს არ მიაღწევთ.
- გაუკეთეთ მონიტორინგი მოსწავლეთა პროგრესს.
- გახსოვდეთ, რომ სასჯელი ქცევის შეცვლის არაეფექტური მეთოდია.
четверг, 22 октября 2015 г.
რჩევები მასწავლებელს - ბიჰევიორისტები
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий