1. სასწავლო პროცესის დაგეგმვა და სწავლის ეფექტური სტრატეგიები
1.1.სასწავლო პროცესის დაგეგმვა ეროვნული და სასკოლო სასწავლო გეგმების მოთხოვნების შესაბამისად; გაკვეთილის დაგეგმვის მნიშვნელოვანი კომპონენტები; გაკვეთილის ეტაპები; გაკვეთილის სტრუქტურირების ძირითადი სტრატეგიები; კონსტრუქტივისტული გაკვეთილის დამახასიათებელი ნიშნები; გაკვეთილის დაგეგმვის პროცესში განათლების მიზნების ტაქსონომიის გამოყენება და მისი მნიშვნელობა მოსწავლეზე ორიენტირებული სასწავლო პროცესის დაგეგმვისას; სწავლის სტილისა და გარდნერის მრავალმხრივი ინტელექტის თეორიის გამოყენება და მისი მნიშვნელობა მოსწავლეზე ორიენტირებული სასწავლო პროცესის დაგეგმვისას;
1.2.სააზროვნო უნარების განვითარების ეფექტიანი სტრატეგიები
- ტრანსფერის უნარის განვითარების ხელშეწყობა;
- ანალიტიკური აზროვნების განვითარების ხელშეწყობა;
- შემოქმედებითი აზროვნების განვითარების ხელშეწყობა;
- კრიტიკული აზროვნების განვითარების ხელშეწყობა;
- პრობლემის გადაჭრის უნარის განვითარების ხელშეწყობა;
- მეტაკოგნიტური უნარების განვითარების ხელშეწყობა.
1.3. სწავლების მეთოდები (დისკუსია, როლური თამაში, პროექტები, კოგნიტური დიაგრამები და სხვ), მათი ეფექტური დაგეგმვა, გამოყენება და შეფასება;
1.4.საშინაო დავალება - სწავლების პროცესის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ნაწილი; საშინაო დავალების ფორმები და მათი ეფექტურად გამოყენება სწავლა- სწავლების ხარისხის გაუმჯობესების მიზნით;
1.5.სწავლებისა და კლასის ორგანიზების ფორმები; - დამოუკიდებელი, კონკურენტული და თანამშრომლობითი სწავლება; - საერთო საკლასო მუშაობა, ინდივიდუალური მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა;
2. კომუნიკაციის პროცესი და მოსწავლეთა მოტივაცია
2.1. ეფექტური კომუნიკაციის არსი; კომუნიკაციის სახეები (ვერბალური, წერილობითი, არავერბალური); ეფექტური კომუნიკაცია მოსწავლეებთან, მშობლებთან და კოლეგებთან; აქტიური მოსმენის ტექნიკები; კითხვათა ტიპები და კითხვის დასმის ტექნიკები;
2.2. მოტივაციის მნიშვნელობა სასწავლო პროცესში; შინაგანი და გარეგანი მოტივაცია; აბრაამ მასლოუს მოტივაციის იერარქიული თეორია; მოტივაციის ამაღლების სტრატეგიები;
3. კლასის მართვა
კლასის მართვის სტილი; კლასის ეფექტურად მართვის სტრატეგიები და
უნარ-ჩვევები; კონფლიქტი და მისი მოგვარების სტრატეგიები;
4. სასწავლო პროცესის შეფასება შეფასების მიზნები;
შეფასების ტიპები: განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასება; მიმდინარე და შემაჯამებელი შეფასება; შეფასების სქემების გამოყენება: შეფასების ძირითადი პრინციპები: ობიექტურობა, სანდოობა, ვალიდობა, გამჭვირვალობა; შეფასების მეთოდები - საშინაო დავალება, ტესტირება, პორტფოლიო, მასწავლებლის დაკვირვება და კომენტარი, მოსწავლის თვითშეფასება და თანატოლთა შეფასება; შეფასების შედეგების გამოყენება მოსწავლეთა სწავლის ხელშესაწყობად და მასწავლებლის პროფესიული განვითარებისათვის.
რეკომენდებული ლიტერატურა:
განვითარებისა და სწავლის თეორიები (2010) მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ცენტრი, თბილისი: გამომცემლობა “საქართველოს მაცნე”;სწავლება და შეფასება (2010) მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ცენტრი, თბილისი: გამომცემლობა “საქართველოს მაცნე”;
სასწავლო და პროფესიული გარემო (2010) მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ცენტრი, თბილისი: გამომცემლობა “საქართველოს მაცნე”
ია კუტალაძე (რედ.) (2010) ეფექტიანი სწავლება, გამოცდების ეროვნული ცენტრი, კვლევის ლაბორატორია.
პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლა (2007) საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო, ეროვნული სასწავლო გეგმებისა და შეფასების ცენტრი.
როგორ ვასწავლოთ მოსწავლეებს აზროვნება (2007) საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო, ეროვნული სასწავლო გეგმებისა და შეფასების ცენტრი.
რობერტ ჯ. მარზანო (2009) კლასის მართვა, პირველი ქართული გამოცემა, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ცენტრი
მ. ინასარიძე, ს. ლობჟანიძე, შ. მამუკიძე (2009), მასწავლებლის ეთიკის სახელმძღვანელო, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ცენტრი.
ანი ქიტიაშვილი (რედ.) (2008) სწავლებისა და შეფასების მეთოდები პროფესიულ განათლებაში, თბილისი
მარზანო რობერტ ჯ. (2009) ეფექტური სწავლება სკოლაში, პირველი ქართული გამოცემა, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ცენტრი.
გამოცდების ეროვნული ცენტრი, კვლევის დეპარტამენტი (2009, 2010, 2011, 2012) როგორ მოვემზადოთ პედაგოგთა სასერტიფიკაციო გამოცდებისთვის: პროფესიული უნარები. თბილისი.
Комментариев нет:
Отправить комментарий